Tuesday 31 December 2019


Så här inför det nya året brukar jag ibland ge lite tips på ayurvediska nyårslöften. Här är några förslag för 2020.
Under året ska jag:
·      Motionera regelbundet på något sätt som jag tycker är kul så att jag håller mig stark, smidig och uthållig.
·      Äta god, nyttig och livsbefrämjande mat som ger mig näring och glädje.
·      Meditera och göra yoga regelbundet så att jag håller mig i balans och utvecklas andligt.
·      Varva ner på kvällarna (utan skärmar) och gå och lägga mig tidigt så att jag får en skön och livgivande sömn.
·      Umgås med människor jag tycker om och försöka sprida så mycket glädje och kärlek runt mig som jag kan.
·      Inte ta mig själv på för stort allvar utan minska på stress och prestationshets och istället skratta och göra det jag tycker är kul.
·      Vara snäll mot mig själv och leva på ett sätt som jag trivs med och inte bry mig så mycket om vad andra tycker.
Med önskan om ett riktigt Gott Nytt År 2020, det står i stjärnorna att mycket kommer att förändras till det bättre under året.


No comments:

Post a Comment